تجویز ازدواج مجدد زوج

در جهت تجویز ازدواج مجدد زوج، دادگاه علاوه بر احراز عدم تمکین زوجه باید تمکن مالی زوج جهت اداره دو زندگی مشترک را نیز احراز کند.

🔹تاریخ رای نهایی: ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ 🔹شماره رای نهایی: ٩٢٠٩٩٧٠٢٢۴٠٠١۶۴۵

✅رای بدوی

در خصوص دادخواست س.غ. فرزند م. به‌طرفیت خانم ن.ع. فرزند الف. به خواسته صدور حکم مبنی بر تجویز ازدواج مجدد با توجه به شرح دادخواست تقدیمی و اظهارات طرفین و نظر به اینکه خوانده به‌موجب اجراییه صادره از شعبه هفتم خانواده محکوم به تمکین نسبت به خواهان شده است لیکن اقدام نکرده است فلذا دادگاه دعوی خواهان را وارد دانسته و مستنداً به ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۵۳ به خواهان اجازه داده می‌شود برای یک نوبت دیگر ازدواج دائم نماید و سردفتر ثبت ازدواج در صورت وقوع نکاح قانونی مکلف به ثبت واقعه مزبور هستند رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل‌اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان می‌باشد.
🔹رئیس شعبه ۸ دادگاه عمومی خانواده شهرری

✅رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص دادخواست تجدیدنظرخواهی خانم ن.ع. به‌طرفیت آقای س.غ. نسبت به دادنامه شماره۱۱۳۴ مورخ ۱۳/۸/۹۲ در پرونده کلاسه۰۰۸۰۱ صادره از شعبه هشتم دادگاه عمومی حقوقی شهرری که به‌موجب آن دادخواست بدوی تجدیدنظر خوانده به‌طرفیت تجدیدنظرخواه به خواسته صدور گواهی به تجویز ازدواج مجدد که دادگاه محترم بدوی پس از تشکیل جلسه دادرسی و بررسی اسناد و مدارک ابرازی و لوایح تقدیمی درنهایت به خواهان اجازه داد یک نوبت دیگر ازدواج دائم نماید و دفتر ازدواج را مکلف به ثبت آن نمود لذا با توجه به دادخواست تجدیدنظرخواهی و لوایح تقدیمی از ناحیه اصحاب دعوی و اینکه تمکن مالی زوج (تجدیدنظر خوانده) جهت اداره دو خانواده به اثبات نرسید و نسبت به ادامه یا عدم ادامه زندگی مشترک با همسر اول تعیین تکلیف نگردید مستنداً به ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته و به استناد ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده حکم به ردّ دعوی خواهان بدوی صادر و اعلام می‌گردد.این رأی قطعی است.
🔹رئیس شعبه ۴۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه/پژوهشگاه قوه قضائیه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *